Onlajn kupovina

Šta je Crni Petak (Black Friday) i kako je nastao?

Crni petak black friday popusti akcije

Strastveni sam ljubitelj kupovine. U toj potrazi za novim stvarima leži neka posebna čar. To trenutno zadovoljstvo kad pronadjemo ono što želimo i to po sniženoj ceni.

Da li ste ikada primetili kako jedna mala kupovina tokom tmurnih i kišnih dana može značajno popraviti vaše raspoloženje? Niste usamljeni. Niz naučnih istraživanja povezuje emocionalni doživljaj i čin kupovine. Jedna od tih studija, objavljena 2013. godine u časopisu posvećenom psihologiji potrošačkog ponašanja, otkrila je zanimljive veze. Ako ste ljubitelj kupovine i uživate u uštedama, postoji savršeno vreme u godini kada možete iskoristiti izvanredne popuste – poznat kao slavni Crni Petak (Black Friday).

Šta je Crni Petak (Black Friday)?

Crni Petak, ili Black Friday, danas je neosporno najveći globalni šoping praznik. Svake godine, tačan datum varira, ali uvek pada na prvi petak nakon Dana zahvalnosti. U 2023. godini, Crni Petak će biti obeležen 24. novembra. Ovaj dan se izdvaja po obilju raznovrsnih ponuda, posebno u kategorijama bele tehnike, televizora, audio i video opreme, računara, mobilnih uređaja, kao i drugih elektronskih proizvoda. Pripreme za Crni Petak su obimne i često počinju i nekoliko meseci pre samog datuma.

Istorijat praznika – Crni Petak (Black Friday)?

Crni Petak, poznat i kao Black Friday, ima zanimljiv istorijski kontekst koji seže unazad nekoliko decenija. Ovaj praznik je evoluirao i postao vodeći dan za šoping i praznične popuste. Evo kratkog pregleda istorijata Crnog Petka:

  1. Rani Poreklo: Termin „Crni Petak“ prvi put se koristio u Sjedinjenim Američkim Državama sredinom 20. veka. Početno, naziv se koristio kako bi opisao gužve i haos na ulicama i u trgovinama tokom dana nakon Dana zahvalnosti (četvrti četvrtak u novembru). To je bio dan kada bi prodavnice otvorile svoja vrata za prazničnu kupovinu, a trgovci su se suočavali s ogromnim brojem kupaca.
  2. Komercijalizacija: Tokom 1980-ih i 1990-ih, Crni Petak je postao sve više komercijalizovan. Trgovci su počeli koristiti ovaj dan kao priliku za privlačenje kupaca ponudom popusta i posebnih ponuda.
  3. Nacionalni Praznik Šopinga: Tokom vremena, Crni Petak je postao neka vrsta nacionalnog praznika šopinga u SAD-u. Kupci su često kampovali ispred prodavnica kako bi bili među prvima koji će ući i iskoristiti ponude.
  4. Globalna Ekspanzija: U 21. veku, Crni Petak je prešao granice Sjedinjenih Američkih Država i postao globalni fenomen. Mnoge zemlje širom sveta sada obeležavaju ovaj dan sa sličnim popustima i rasprodajama.
  5. Online Trgovina: Razvoj interneta i e-trgovine dodatno je proširio značaj Crnog Petka. Sada se mnogi popusti i ponude mogu pronaći i online, što je rezultiralo pojmom „Cyber Monday“, koji se odnosi na ponedeljak nakon Crnog Petka i posvećen je online kupovini.

Danas, Crni Petak predstavlja dan kada trgovci nude velike popuste i posebne ponude kako bi privukli kupce i označili početak praznične kupovine. Ovaj praznik je postao ključna tačka za kupovinu proizvoda različitih kategorija, od elektronike do odeće, i obuhvata i online i offline trgovinu.

Kako izgleda jedan Crni Petak?

Crni Petak je dan poznat po intenzivnom šopingu i velikim gužvama u prodavnicama, a kako izgleda zavisi od mesta, prodavnica i navika kupaca. Evo tipičnih karakteristika Crnog Petka:

  1. Rano Buđenje: Mnogi ljudi ustaju rano kako bi bili među prvima koji će stići do prodavnica. Neki čak kampuju ispred prodavnica noću ili čekaju u redovima satima pre otvaranja vrata.
  2. Velike Gužve: Prodavnice su prepune ljudi koji žele iskoristiti ponude. Gužve su česte, a prolazak kroz trgovine može biti spor i zahtevati strpljenje.
  3. Popusti i Rasprodaje: Prodavci nude značajne popuste na različite proizvode. Ovo uključuje elektroniku, odeću, obuću, igračke, kućne aparate, i mnoge druge kategorije proizvoda.
  4. Limitirane Ponude: Neke prodavnice nude posebne limitirane ponude ili vaučere za rane kupce. Kupci se često takmiče za ove ponude.
  5. Online Kupovina: S obzirom na rast e-trgovine, mnogi ljudi takođe koriste internet za kupovinu tokom Crnog Petka. Online prodavnice nude slične ili čak bolje popuste, a kupci mogu kupovati iz udobnosti svojih domova.
  6. Duže Radno Vreme: Mnoge prodavnice rade duže časove tokom Crnog Petka kako bi omogućile kupcima više vremena za kupovinu.
  7. Društvena Iskustva: Crni Petak može biti društveno iskustvo gde ljudi odlaze sa porodicom i prijateljima kako bi zajedno uživali u šopingu.
  8. Pripreme: Kako bi se pripremili za Crni Petak, ljudi često istražuju ponude unapred, prave liste želja i budžetiraju za kupovinu.
  9. Bezbednost: Velike gužve mogu stvoriti izazove u vezi sa bezbednošću, pa je važno biti obazriv i paziti na svoje vrednosti tokom šopinga.

Sve u svemu, Crni Petak je dan kada kupci imaju priliku da iskoriste značajne popuste i započnu prazničnu kupovinu, ali takođe može biti i izazovan i naporan dan zbog velike konkurencije i gužvi u prodavnicama.

Crni Petak 2023. na megaizbor.rs

Ove 2023. godine, Mega Izbor pripremio je iznenađenje koje će oduševiti sve svoje korisnike i posetioce. Nakon uzbudljivog Crnog Petka, zakazanog za 24. novembar 2023. godine, sledi još jedan sjajan šoping događaj – Cyber Monday, koji će se održati u ponedeljak, 27. novembra 2023. godine.

Mega Izbor internet prodavnica ima posebne planove za svoje kupce, a osnovna ideja iza ovih neobičnih ponuda je da se svi pripreme na vreme za predstojeće novogodišnje i božićne praznike. Ovo vam omogućava da izbegnete potencijalne praznične gužve i stresove koji ih prate. Bez ikakvih briga da li ćete propustiti neku ponudu, Mega Izbor je tu da vam pomogne u pripremi za najlepše trenutke tokom praznične sezone.

Pregledajte našu bogatu ponudu za Crni Petak, koja uključuje kvalitetne proizvode i popuste do čak 50%. Ovo je idealna prilika da iskoristite sve što vam je potrebno za praznično darivanje, bez potrebe da se borite sa gužvama u tržnim centrima i beskrajnim redovima na kasama. Obezbedite sebi opuštenu i zabavnu prazničnu kupovinu uz Mega Izbor! Ovo je možda najbolji način da na ovaj praznik kupovine izbegnete gužve po tržnim centrima i nepregledne redove na kasi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *